tiistai 29. toukokuuta 2012

"Stockholm i mitt hjärta ...

... låt mig besjunga dig nu, 
åldrad i ungdomlig grönska, 
öarnas stad, det är du! 
Av städer jag känner i världen 
är du den stad som fått allt. 
Genom Mälarens kärlek till havet 
en blandning av sött och salt."




Mä olen aina jotenkin erityisesti tykännyt Tukholmasta. Nuorena Tukholman visiitit jäivät lähinnä risteilyjen yhteydessä vietettyihin muutamaan tuntiin. Kun ensimmäisen kerran olin 'reilaamassa', pysähdyin menomatkalla Tukholmaan jopa yöksi. Tulomatkalla olin saanut jo seuraakin reissulleni, joten Tukholman pysähdys taisi olla jopa parin yön mittainen. Erinäisiä, erilaisia ja erilaisilla kokoonpanoilla tehtyjä Tukholman retkiä tuli myöhemmin tehtyä useita. 

Toissakesänä teimme minulle ensimmäisen automatkan Ruotsiin (vähän Tanskaankin). Kolmårdenin delfiinit tekivät niin lähtemättömän vaikutuksen Ellimaikkiin, että uusimme retkemme viime kesänä. Jonkin sortin perinne siitä kai tulikin, koska olemme taas suunnitelleet kesälomareissua Tukholmaan. Matkat aiomme tehdä laivalla, koska auto pitää saada mukaan ja Ellimaikin pitää päästä laivan discoon pyörähtelemään, karaokeen nyt ainakin ;) Mulle tuo laivamatka on yhtäkuin valtavat määrät katkarapuja ja kalaa, NAM! Yöpymistä me ollaan retkillämme kokeiltu niin leirintäalueella, hostelleissa kuin hotelleissakin. Saa nähdä mihin tänä kesänä päädymme päämme kallistamaan :)

Useat ystäväni ovat kyselleet ja lähinnä ihmetelleet kuinka me jaksetaan joka kesä käydä Tukholmassa ja mitä me siellä oikein tehdään. Nyt ajattelinkin tehdä useamman blogikirjoitukset sarjan tämän kesän reissustamme; suunnittelusta, matkustamisesta, majoituksesta, puuhasteluista, lasten kanssa matkustamisesta jne ... Miltäpä kuulostaisi?

4 kommenttia:

  1. kuullostaa hyvältä ja meillä saa pysähtyä mennen tullen, yökylässä tai pikaisesti kahveella :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me ei missään tapauksessa jätetä pistäytymättä teillä :)

      Poista
  2. Hyvältä kuulostaa! Mä rakastan Tukholmaa, toivottavasti viimeistään syksyllä pääsen edes yhdeksi yöksi sinne minilomalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me on tällä hetkellä suunniteltu olevamme retkellä noin viikon ajan. Yhden päivän olen jo ilmoittanut käyttäväni juuri haluamallani tavalla (shopautellen ja kahvitellen), muut kävelkööt perässä ;)

      Varasinkin tänään jo matkat sekä majoituksen :)

      Poista