perjantai 4. toukokuuta 2012

Hyvän mielen haaste

Sain 'Hullunmyllyn Elluzkilta' mukavan haasteen listata 10 asiaa, jotka tuottavat minulle hyvää mieltä. Kiitos paljon! 10 on paljon, mutta minä olen niin onnellisessa asemassa, että oli lähes vaikea rajata hyvää mieltä tuottavat asiat vain kymmeneen :o)

Siisseli ja Ellimaikki
Pikku Siisseli ja Ellimaikki ovat minulle tärkeimmät asiat maailmassa, mamman omat rakkauspallerot! Ja pääsääntöisesti kumpikin heistä saa mamman poikkeuksetta hyvälle mielelle.




Insinööri Makkarainen
Vaikka Makkaraisen insinööreille tyypillinen tapa vatuloida ja tuumailla asioita saakin minut ääri-impulsiivisena ihmisenä räjähtelemään ja poksahtelemaan useita kertoja päivässä, niin enhän minä Makkaraista mihinkään vaihtaisi (paitsi ehkä Ruotsin prinssi Carl Philipiin). Minä niin pidän sinusta Makkarainen!




Ystävät
Ystävät on minun mielestä tärkein asia maailmassa. Ilman miestä tulee toimeen (sinkkuna siis), samoin ilman lapsia (jos niitä ei siis vielä ole), mutta ilman ystäviä ei ihminen voi olla onnellinen. Mulla on kaksi parasta ystävää, maailman parasta ystävää; Henna ja Mähönen. Me ollaan kaikki erilaisia, erivärisiä ja silti kuin 'kolme marjaa'. Kumpikin saa mut hyvälle mielelle erikseen ja yhdessä! Kiitos, että olette ystäviäni!

Kuva lainattu

Mansikat
Paras asia Suomen kesässä on mansikat. Missään maailman kolkassa ei saa niin hyviä mansikoita kuin Suomessa. Voisin syödä niitä 5 kg laatikollisen joka päivä ja ne saa takuuvarmasti hyvälle mielelle.

Kuva lainattu


Joulu
Joulu on vaan yksinkertaisesti paras aika vuodesta. On ihana saada lahjoja ja erityisesti antaa niitä. Olen jouluihminen selkäydintä myöten ja minun olisikin kuulunut syntyä Korvatunturille Joulupukin muoriksi!

Kuva lainattu

Aurinko ja lämpö
Koskaan ei ole liian kuuma! +30 astetta on vasta lupaus siitä, että kohta voi riisua villasukat ... siihen vaaditaan vähintään +32 :o) Suomessa ei ikinä ole niin lämmin, että ottaisin aurinkoa vaikka auringon otosta pidänkin suunnattomasti ... ei vaan ole tarpeeksi lämmin. Aurinko ja helle ovat ihana asia ja ne saa aina hyvälle mielelle.




Matkailu
Matkailu on minulle kuin huumetta. Rakastan pelkästään lentokenttiä jo niin paljon, että voisin helposti asua sellaisella. On aivan sama mihin matkustaa, kunhan sinne tarvitaan passi tai ainakin henkilöllisyystodistus mukaan. Kaupunkilomat, rantalomat, hiihtolomat, perhelomat autolla ... kaikki käy ja matkoilla olen aina hyvällä mielellä :o)

Kuva lainattu

Ooppera ja baletti
Ooppera on kuulunut elämääni enemmän tai vähemmän pienestä lapsesta saakka. Olin 5-vuotias, kun pikkuveljeni kummitäti vei minut Savonlinnan Oopperajuhlille katsomaan Mozartin Taikahuilua. Koska noin pienenä sitä ei jaksanut katsoa kerralla kokonaan, piti se käydä katsomassa pari kertaa kesässä, kahdessa osassa ja useana kesänä peräkkäin ;o) Tästä alkoi rakkaus klassiseen musiikkiin; oopperaan ja balettiin. Myöhemmin ensimmäinen kesätyöpaikkani oli Savonlinnan Oopperajuhlat ja sitä se oli lähes 20 kesän ajan. Nyt sitä perinnettä jatkakoon Ellimaikki. Siellä olen löytänyt myös molemmat parhaat ystäväni. I just love Opera!

Kuva lainattu © Ebling Andreas

Puutarhat ja kesäkukat
Kesä ei tule ilman kesäkukkia ja puutarhoja. Pidän suunnattomasti lähes kaikenlaisista ja -värisistä kesäkukista, erityisesti pioneista ja pelargonioista. Rakastan puutarhoja ja niiden kukkapaljoutta. Keväisin ja kesäisin vietän useita tunteja, useana päivänä viikossa suunnitellen pihamme kukkaistutuksia. "Jos haluat olla ikuisesti onnellinen, ryhdy puutarhuriksi".

Kuva lainattu

Meri ja sukeltaminen
Vaikka olenkin järviseudun asukki, saa meriveden tuoksu minut suorastaan huumaantumaan. Vesi elementtinä on minulle aina ollut tärkeä ja meri edustaa sitä parhaimmillaan. Sukellusharrastus on antanut elämääni täysin uuden ulottuvuuden tässä äärettömässä elementissä. Se on harrastuksena paitsi 'jännää', myös äärettömän rentouttavaa ja hyvää mieltä tuottavaa.



Haaste pitää lähettää eteenpäin viidelle bloggaajalle ja minulta se lähtee seuraavalle viidelle aamukahvieni ilolle:

Eppusen mammalle
Wilsonin mammalle
Liinalle omenapuun alle
Appelsiinimyssylle ja mansikkapöksylle
Kotiäiti Riikalle

Olkaapas hyvät!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti